Ditec® tilbyr, avhengig av valgt behandling, opptil 9 års garanti på biler hvis lakk har god kvalitet ved behandlingstidspunktet. Det autoriserte Ditec®-senteret vurderer om lakkens kvalitet er tilstrekkelig for å utføre en lakkbeskyttelsesbehandling.
Etter utført lakkbeskyttelsesbehandling gis det garanti på at lakken ikke oksiderer, mattes eller skades av ytre faktorer som trafikkfilm, forurensninger og UV-stråler. I tillegg må vedlikeholdsanvisningene og garantiprogrammet følges i henhold til nedenstående vilkår. Skulle skader på lakken oppstå, utbedres dette i samsvar med nedenstående garantiansvar.
For at garantien skal være gyldig, må følgende punkter følges:
Ceramic Light, Plus eller Ultra (3, 6 eller 9 års garanti)
En gang i året, eller hver 20 000 km, skal bilen inn for inspeksjon og kontrollvask for at garantien skal opprettholdes. Garantivasken inkluderer vask, avfetting og fjerning av belegg på lakken. Hvis bilen har riper som krever polering og gjenoppretting av lakkbeskyttelsen, tilkommer kostnad for dette. Dette gjøres i samråd med kunden og det lokale Ditec®-senteret.
Ditec® Original (9 års garanti)
Senest hver 18. måned, eller hver 30 000 km, skal bilen inn for vedlikeholdsbehandling for at garantien skal opprettholdes. Vedlikeholdsbehandlingen inkluderer vask, avfetting og fjerning av belegg på lakken, samt en lett polering og forsterkning av beskyttelsen. Kostnaden for kontrollvask og vedlikeholdsbehandling bestemmes av det lokale Ditec®-senteret.
Garantien gjelder ikke følgende:
Godkjenner Ditec®-senteret reklamasjonen, skal den/de reklamerte delene i første omgang gjenopprettes og behandles på nytt uten kostnad for kunden. Eventuelle merkostnader for leiebil etc. dekkes ikke.
Reklamasjoner skal alltid rettes til det senteret som utførte behandlingen. Eventuelle mangler som oppdages, skal meldes til Ditec® umiddelbart etter at de oppdages.