Hopp til hovedinnhold
Ditec Norge

Ditec® Garantiprogram

Ditec® tilbyr, avhengig av valgt behandling, opptil 9 års garanti på biler hvis lakk har god kvalitet ved behandlingstidspunktet. Det autoriserte Ditec®-senteret vurderer om lakkens kvalitet er tilstrekkelig for å utføre en lakkbeskyttelsesbehandling.

Garantidekning

Etter utført lakkbeskyttelsesbehandling gis det garanti på at lakken ikke oksiderer, mattes eller skades av ytre faktorer som trafikkfilm, forurensninger og UV-stråler. I tillegg må vedlikeholdsanvisningene og garantiprogrammet følges i henhold til nedenstående vilkår. Skulle skader på lakken oppstå, utbedres dette i samsvar med nedenstående garantiansvar.

Generelle vilkår

For at garantien skal være gyldig, må følgende punkter følges:

  • Bilen skal være registrert i Ditec®’s forretningssystem DOBS, eller så skal originalt garantidokument samt kvittering kunne fremvises.
  • Etterbehandling skal skje i henhold til fastsatte intervaller. Hvis garantiprogrammet ikke følges, opphører garantien å gjelde.
  • Ved eventuelle skader på lakken som krever omlakkering, må bilen leveres til et autorisert Ditec®-senter for nybehandling senest 3 måneder etter omlakkering.
  • Lakken må ikke poleres eller vokses under garantitiden.
  • Lakken må vedlikeholdes i henhold til Ditec®’s anbefalinger.

Inspeksjon og kontrollvask

Ceramic Light, Plus eller Ultra (3, 6 eller 9 års garanti)

En gang i året, eller hver 20 000 km, skal bilen inn for inspeksjon og kontrollvask for at garantien skal opprettholdes. Garantivasken inkluderer vask, avfetting og fjerning av belegg på lakken. Hvis bilen har riper som krever polering og gjenoppretting av lakkbeskyttelsen, tilkommer kostnad for dette. Dette gjøres i samråd med kunden og det lokale Ditec®-senteret.

Vedlikeholdsbehandling

Ditec® Original (9 års garanti)

Senest hver 18. måned, eller hver 30 000 km, skal bilen inn for vedlikeholdsbehandling for at garantien skal opprettholdes. Vedlikeholdsbehandlingen inkluderer vask, avfetting og fjerning av belegg på lakken, samt en lett polering og forsterkning av beskyttelsen. Kostnaden for kontrollvask og vedlikeholdsbehandling bestemmes av det lokale Ditec®-senteret.

Unntak fra garantien

Garantien gjelder ikke følgende:

  • Eksisterende skader eller omlakkerte deler.
  • Skader forårsaket av feilaktig vedlikehold, som grove børster fra maskinvask, sterke kjemikalier eller bruk av feilaktige vaskeverktøy.
  • Deler som er polert, påvirket eller behandlet av ikke-autoriserte Ditec®-bedrifter eller privatpersoner.
  • Deler som ikke har gjennomgått kompletteringsbehandling etter omlakkering.
  • Skader forårsaket av fugleskitt, insekter, steinsprut, vannflekker, rust, belegg eller nedfall på lakken.
  • Riper eller andre fysiske skader på lakken.
  • Skader som skyldes flassende klarlakk eller rust innenfra.

Ditec®’s ansvar ved reklamasjon

Godkjenner Ditec®-senteret reklamasjonen, skal den/de reklamerte delene i første omgang gjenopprettes og behandles på nytt uten kostnad for kunden. Eventuelle merkostnader for leiebil etc. dekkes ikke.

Garantisaker

Reklamasjoner skal alltid rettes til det senteret som utførte behandlingen. Eventuelle mangler som oppdages, skal meldes til Ditec® umiddelbart etter at de oppdages.